Szeretettel köszöntelek a a közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a a közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a a közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a a közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
42 perce
A karma az ok és
okozat viszonya, kölcsönhatása, törvénye. Ez azt jelenti, hogy minden
cselekedtünk egy annak megfelelő következménnyel jár, és minden, ami a
világban történik az maga egy következmény, vagyis valamilyen oknak az
okozata. A karma tágabb értelemben azt jelenti: cselekedet. S a
cselekedet, azaz ok okozatot szül, s minden ok egy előzőleg létrejött
okozatból ered. Így jön létre az ok-okozati összefüggések végtelen
hálózata. A hindu felfogás szerint a karma nem
egyenlő a sorssal, vagy az eleve elrendeltetéssel, hiszen az embernek
saját szabad akaratából adódóan mindig lehetősége van befolyásolni a
sorsát. Bűneink jóvátételét, belátásunkat, erkölcsi alapállásunkat nem
tudnánk kiteljesíteni a szabad akarat lehetősége nélkül. A
cselekedeteinknek mindig van következménye függetlenül attól, hogy
tudatosan, vagy akaratlanul tettük, amit tettünk. Így a véletlen bűn is
elnyeri méltó büntetését, hiszen ha ez nem így történne, akkor
feltételezni kellene egy felsőbbrendű hatalmat, mely adott esetben
ítéletet alkotna. Ilyen azonban a nyugati vallásokkal ellentétben, a
hindu hitvilágban nem létezik.
A buddhista felfogás szerint a karma
annyiban nyilvánul meg és fejti ki hatását, amennyiben tetten érhető a
szándék, amellyel elkövették. Itt tehát az akarat határozza meg a karma
minőségét, mely lehet: teremtő, támogató, elnyomó vagy károsító. Azt
fejezi ki, hogy csak tőlünk függ, hogy mi történik velünk az életünk
során. Ahogy vetettünk, úgy aratunk most. Vagyis a múltbéli gondolataink
és cselekedeteink határozzák meg jelenlegi állapotunkat, s a mostani
gondolataink és cselekedeteink lényegében a magjai annak a növénynek,
ami a jövőben fog kihajtani, mint életutunk egy része. Tehát nem egy
felsőbbrendű hatalom játszik velünk, és dönti el, hogy milyen életet
éljünk, így nem is lehetünk áldozatai semmiféle külső erőnek. Minden
esetben az ok-okozati összefüggések teremtik meg a mindenkori
jelenünket.
Nem csak a keleti vallások, hanem az ősi magyar hitvilág elképzelése szerint is az élet fő vezérlő elve az ok és okozat viszonya.
Talán sok a kérdőjel az életünk során, talán sok nehéz döntést
kell meghoznunk, talán nem látjuk tisztán e döntések következményeit, és
néha esetleg gyakran úgy tűnik, hogy rajtunk kívül álló okok miatt
kerültünk nehéz helyzetbe. Mégis ki más alakíthatná a saját sorsunkat,
ha nem saját magunk.
Mindig van választásod. Csak add meg a lehetőségét annak, hogy ez
igaz lehet, és figyeld a hétköznapjaidat. Figyeld meg, hogyan telnek a
napok, mit csinálsz, hogyan gondolkozol, milyen érzéseknek adsz
táptalajt, milyen elképzeléseket dédelgetsz magadban. Aztán figyeld meg,
hogy tényleg mindig csak egy út van-e előtted, vagy ott van még egy,
esetleg több is, amit csak azért nem vettél észre, mert árnyékban
voltak! Légy résen önmagaddal szemben, mert az elméd nagy játékos, képes
arra, hogy elhitessen veled olyan téziseket, amik hamis valóságként
válnak hétköznapjaid alapjaivá.
Hérakleitosz azt mondja: mindenben ott van a látszat – ezt tudni azt jelenti, hogy az éberség útjára lépni.
Tehát a világ, amelyben élünk illuzórikus. Amikor ezt felismerjük,
már másképp tekintünk rá. A gondolataink teremtőerejével, az érzelmeink
megismerésével, a szívünk halk szavára való ráhangolódással
ráébredhetünk arra, hogy mi a jelenlegi valóságtudatunk, s mi az, ami
azon túl van. Ahogy e folyamat során változik az önmagunkhoz való
viszonyunk, úgy változik a világhoz való viszonyunk is, változnak a
reakcióink, a megnyilvánulásaink, a cselekedeteink, a választásaink.
Magunk mögött hagyjuk életünk óriási hullámvölgyeit és hullámhegyeit, de
ha alkalomadtán meg is élünk ilyesmiket, sokkal hamarabb túljutunk
rajtuk, és ismét visszatalálunk a középpontunkhoz. A bennünk lezajló
változások a körülöttünk lévő világban is változást eredményeznek,
pontosan az ok-okozati viszony miatt. Így lehetőség adódik arra, hogy a
magunk és mások számára is új világot teremtsünk, ha ez a mostani netán
nem felelne meg. A döntés mindig a mi kezünkben van, nem véletlenül
rendelkezünk a szabad akarattal. Ám:
„Aki sorsát maga kívánja irányítani, ismernie kell önmagát:
lelkialkatát, ítélőképességét, tehetségét, hajlamait. Nem lehet ura
sorsának az, ki önmagát nem ismeri.” (Tatiosz)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ismered a karmád?
Janza Kata: „Az asztrológia híve vagyok”
7 tény a tündérekről - Varázslatos lények, vagy a fantázia szüleményei?
Angyalhoroszkóp november 24-től